Resepi Udang Butter Basah

Resepi udang butter basah189, resepi udang butter basahon, resepi udang butter telur, resepi udang butter prawn, resepi udang buttermilk, resepi udang masam manis, resepi udang goreng kunyit, resepi udang celup tepung,

Hai semua, hari ini saya ingin berkongsi dengan anda cara membuat resepi udang goreng butter! Resepi ini sangat sedap dan mudah untuk dibuat. Jadi, mari kita mulakan dengan bahan-bahan yang diperlukan:

Bahan-bahan:

1) 1/2 kg udang

2) 2 sudu besar tepung jagung

3) 1 biji telur

4) 2 ulas bawang putih - cincang halus

5) 1 batang serai - hiris halus

6) 2 sudu besar mentega

7) Garam secukup rasa

8) Lada hitam secukup rasa

Cara-cara:

1) Bersihkan udang dan buang kulitnya.

2) Masukkan udang ke dalam bekas dan campurkan dengan tepung jagung. Pastikan udang dilapisi dengan tepung jagung.

3) Kocok telur dan masukkan ke dalam udang yang telah dilapisi tepung jagung. Gaul rata hingga telur meresap ke dalam udang.

4) Tentukan api menjadi sederhana. Panaskan mentega dalam kuali dan tumis bawang putih dan serai sehingga wangi.

5) Kemudian tambahkan udang ke dalam kuali dan goreng hingga keperangan. Gunakan api kecil untuk mengelakkan gorengan dari terbakar.

6) Taburkan sedikit garam dan lada hitam secukup rasa.

7) Angkat udang dan letakkan di atas pinggan saji.

8) Hidangkan udang goreng butter panas dengan nasi putih.

Cuba buat dan anda pasti akan jatuh cinta dengan resepi ini! Udang goreng butter ini memang sangat sedap dan pasti akan menjadi kegemaran anda. Selain itu, resipi ini juga sangat mudah dan cepat untuk dibuat. Jangan lupa kongsikan dengan rakan-rakan anda ya!

Selain itu, jangan lupa untuk menambahkan bahan-bahan lain seperti sayur-sayuran atau bahan-bahan kari jika anda suka. Untuk memastikan udang anda betul-betul masak, anda boleh menguji keperangan udang dengan menusuknya menggunakan garpu. Jika udang telah masak, warnanya akan berubah menjadi pink atau merah jambu.

Terima kasih kerana membaca post ini. Saya harap anda menikmati resepi udang goreng butter ini dan jangan lupa untuk mencuba dan berkongsi dengan orang lain!

Resepi Udang Butter Basah

If you are searching about Resepi udang galah butter resep masakan khas, you've came to the right web. We have pictures like Resepi udang butter resepi bergambar, resepi udang goreng butter basah m9 daily resepi viral terkini, resepi udang butter basah simple ~ resep masakan khas. Here it is:

Resepi udang butter basah / 10 resepi nasi popular setiap rakyat, resepi udang galah butter resep masakan khas

Resepi udang goreng butter!. Udang resepi basah prawn masak bergambar hidangankhas miza talib. Resepi udang butter basah ~ resep masakan khas. Udang resepi goreng sedap. Resepi buttermilk masak sedap udang goreng tanpa kebabom gila salted kari daun pewarna azie imej bidadari. Udang resepi goreng masak sotong sedap prawn egg kering mudah blogopsi beria makanan suruh husben. Resepi sotong masak butter basah ~ resep masakan khas



Also read:

.