Resepi Pajeri Nenas Azlita Masam Manis

Resepi pajeri terung, resepi pajeri nanas, resepi pajeri nanas sarawak,

Hari ini, kami ingin berkongsi dengan anda semua resepi yang sangat menyelerakan dan pastinya akan membuatkan anda teringin untuk mencubanya di dapur anda sendiri. Ini juga merupakan hidangan yang sangat populer di kalangan masyarakat di seluruh negara, dan pasti akan menjadi hidangan yang sangat popular di antara keluarga dan sahabat anda.

Pajeri Nenas Bombay

Saya presentasikan kepada anda semua resepi Pajeri Nenas Bombay, hidangan yang sangat kaya dengan aroma dan rasa. Ia sesuai dimakan bersama-sama dengan nasi putih atau nasi minyak, dan akan menjadi hidangan yang sangat ideal untuk santapan tengahari atau malam.

Bahan-bahan:

  • 500g daging tetel
  • 1 tin nenas (gunakan nenas segar jika memungkinkan)
  • 1 cawan santan pekat
  • 2 helai daun pandan
  • 2 batang serai, dipukul
  • 1 inci halia
  • 2 ulas bawang putih
  • 10 tangkai cili padi, dihiris
  • 1 biji tomato, dipotong kecil-kecil
  • 1 sudu besar rempah pajeri
  • Garam secukup rasa

Cara-cara:

  1. Panaskan sedikit minyak di dalam periuk dan tumiskan bahan-bahan seperti bawang putih, halia, daun pandan, serai dan cili padi sehingga wangi.
  2. Masukkan daging tumis sehingga kekuningan.
  3. Tambahkan santan pekat dan biarkan masak selama 10 minit.
  4. Berikan rempah pajeri dan garam secukup rasa.
  5. Setelah itu, masukkan nenas dan tomato ke dalam periuk dan kacau lagi.
  6. Biarkan masak selama 15 minit atau sehingga daging dan nenas empuk.
  7. Sedia untuk dihidangkan!

Adakah anda teruja untuk mencubanya di dapur anda sendiri? Pastikan anda membeli semua bahan yang diperlukan di pasaraya terdekat anda dan mulakan penyediaan sekarang!

Semoga anda menikmati hidangan yang kami kongsikan bersama hari ini! Selamat mencuba!

Resepi Pajeri Nenas Azlita Masam Manis

If you are searching about Resepi pajeri nenas masam manis pajeri nenas sedap qasey honey, you've visit to the right page. We have pictures like Pajeri nenas masam manis alahai sedapnya!!, pajeri nenas masam manis alahai sedapnya!!, resepi pajeri nenas simple! resepi mudah. Here it is:

Pajeri nenas meletop resepi masakan malaysia, resepi kari sardin che nom / sedapnya ayam kuzi dan nasi minyak

Resepi nenas pajeri sedap terung tanpa santan mediamaklumat bbn slviral masakan spelling bilis ikan dikongsikan ainn mustafar puan kerisik. Resepi pajeri nenas simple sedap enak viral di malaysia. Resepi nenas pajeri bombay resepibonda lemak nasi masak merah bonda. Nenas masam pajeri manis sedapnya alahai. Resepi pajeri nenas masam manis pajeri nenas sedap qasey honey. Nenas pajeri resepi meletop masak ayam berdikari ikan. Resepi nenas pajeri sardin kari bonda mykmu sedapnya



Also read:

.