Resepi Mee Hailam Paling Sedap

Resepi mee hailam paling sedapal recibo, resepi mee hailam paling sedapal aquanet, resepi mee hailam paling sedap wangi, resepi mee hailam paling sedap goreng, resepi mee hailam paling in het, resepi mee hailam paling horticulture, resepi mee hailam paling lambat, resepi mee hailam azie kitchen, resepi mee hailam, resepi mee kuah,

Bila datang masa untuk memasak, seisi rumah pasti mencari resipi yang mudah dan sedap untuk disajikan. Bagi penggemar masakan Cina, Mee Hailam adalah salah satu makanan yang pasti menjadi pilihan. Namun, jika anda buntu dengan resipi yang ada, Anda boleh cuba resipi ini yang dibawa oleh Chef Obie Kelas Masakan 1001 Info & Resepi DIY. Berikut adalah resipi Mee Hailam yang mudah dan sedap!

Bahan-bahan:

- 2 paket mee hailam (disediakan mengikut citarasa)

- 1 biji bawang besar, dihiris nipis

- 1 sudu besar sos tiram

- 1 sudu besar sos cili

- 1 sudu teh serbuk kari

- 1/2 sudu teh lada hitam

- 1/2 kilogram ayam dipotong kecil

- 2 ulas bawang putih, dihiris

- 1 inci halia, dihiris halus

- 2 batang cili kering, dikisar kasar

- 2 sudu besar minyak

- 1 liter air

Cara-cara:

1. Rebuskan mee hailam dalam air mendidih selama 3 minit atau sehingga masak.

2. Tapis dan ketepikan mee hailam.

3. Panaskan minyak dalam kuali.

4. Gorengkan bawang putih dan halia hingga naik bau.

5. Masukkan ayam dan goreng hingga masak.

6. Tambahkan serbuk kari, lada hitam, cili kering, sos tiram dan sos cili.

7. Kacau sebati dan masak hingga ayam empuk.

8. Masukkan mee hailam dan kacau sebati hingga rata.

9. Bakar mee hailam di atas api yang sederhana selama 1 minit.

10. Mee hailam siap untuk dihidangkan! Selamat mencuba!

Jangan leka menambahkan pelbagai jenis sayur-sayuran jika anda suka. Resipi ini mudah diubahsuai mengikut citarasa masing-masing. Ulangi lagi strategi yang satu ini untuk hidangan yang sihat dan memastikan bahawa anda mendapatkan nilai gizi yang optimum. Selain itu, pastikan bahawa anda membeli bahan yang berkualiti tinggi dan segar untuk keluarga anda kecuali jika anda adalah seorang vegan atau vegetarian. Anda boleh menikmati hidangan ini dengan cara yang berbeza seperti hanya dengan sos tiram sahaja atau campuran sos tiram dan sos cili untuk menambah kelazatan mee hailam anda.

Di samping itu, resipi ini adalah alternatif yang baik untuk malas keluar dari rumah untuk makan dan lebih menjimatkan perbelanjaan. Resipi ini akan menjadi kegemaran semua orang sama ada anda seorang yang suka masakan pedas atau tidak. Jadi, tunggu apa lagi? Mari membuat Mee Hailam yang sedap dan mudah bersama-sama!

Resepi Mee Hailam Paling Sedap

If you are searching about Resepi mee hailam sedap, you've visit to the right web. We have pics like Resepi resepi mee hailam sedap dan simple, my health venture resepi mee hailam sedap dan mudah kegemaran anak, mee hailam sedap resepi masakan malaysia. Here you go:

My health venture resepi mee hailam sedap dan mudah kegemaran anak, sedap dan simple! mee hailam untuk hidangan makan malam!

Hailam sedap resepi goreng hidangan rendang resipi pencen mulut pencuci. My health venture resepi mee hailam sedap dan mudah kegemaran anak. Resepi mee hailam sedap. Hailam resepi sedap daku amat. Chef obie kelas masakan 1001 info & resepi diy resepi mee hailam. Hailam sedap masakan resepi kelantan machang panas restoran edde hailan. Mee hailam sedap resepi masakan malaysia



Also read:

.