Resepi Ikan Bakar Sedap

Resepi ikan bakar bersambal, resepi ikan bakar sedap, resepi ikan bakar cencaru, resepi ikan bakar special, resepi ikan 3 rasa, resepi ikan tenggiri, resepi ikan cencaru, resepi ikan merah,

Siapa sangka bahawa resepi ikan bakar boleh menjadi begitu mudah dan sedap untuk dibuat di rumah anda sendiri. Jangan beli ikan bakar lagi, mari kita buat sendiri di rumah dengan resepi di bawah ini.

Ikan Bakar

Sekiranya anda suka makan ikan, resepi ikan bakar ini adalah pilihan tepat untuk anda! Kami mempunyai beberapa cara untuk menikmati ikan bakar yang paling popular dan boleh dijadikan hidangan untuk seisi keluarga.

Bahan-bahan

  • 1 ekor ikan (600 g - 800 g), kiranya kena kupas kulit, buang kepala dan isi perut
  • 1 ulas bawang putih, tumbuk halus
  • 2 inci halia, tumbuk halus
  • 1 batang serai (diketuk)
  • 1 biji limau purut, ambil air
  • Garam secukup rasa

Cara-cara

  1. Kisar halus bawang putih, halia dan serai.
  2. Sumbat bahan yang telah dikisar tadi ke celah-celah ikan yang telah disediakan.
  3. Tambahkan air limau purut kedalam ikan dan balut ikan dengan menggunakan daun pisang.
  4. Bakar ikan yang telah dibalut dengan api sederhana dengan menggunakan barbeque atau jamuan/pesta di hadapan rumah (open house).
  5. Pasangkan ikan ke dalam barbeque dan panggang hingga kulit ikan menjadi gelap keperangan.
  6. Sedia untuk dihidangkan.

Rasanya amatlah sedap! Siapa pun boleh membuat hidangan ini dengan mudah. Cuba resepi ini hari ini dan rasai sendiri kelebihannya. Dapat menghemat wang anda di luar sana dan juga menyediakan hidangan yang sehat untuk seluruh keluarga.

Resepi Ikan Bakar Sedap

If you are looking for Resepi ikan talapia bakar simple & sedap ayue idris, you've visit to the right web. We have images like Resepi ikan bakar petai sedap macam kat kedai. buat stok sambal, resepi ikan bakar mudah dan sedap teratak mutiara kasih, resepi ikan pari bakar sambal special sedap khazanah resepi. Read more:

Dunia kecilku yang hijau pari bakar, yu masak kari idaman balik kampung, 7 resepi ikan menarik dan viral di facebook patut anda cuba 2018

Cencaru bakar resepi bidadari sedap sumbat terkata kelapa dalam mstar kunyit resep panggang tongkol berapa masakan hiasan. Resepi ikan bakar petai sedap macam kat kedai. buat stok sambal. Resepi masak sedap menarik asam kerapu boleh kicap kuah patut bidadari pedas masakan daging cencaru siakap lemak pekat sambal khalifahmedianetworks. Resepi ikan pari bakar sambal special sedap khazanah resepi. Resepi paling letop. sambal ikan bakar merecik sedap. confirm puas hati. Resepi ikan bakar mudah dan sedap teratak mutiara kasih. Resepi merecik letop puas bakar



Also read:

.