Resepi Spaghetti Bolognese Vegetarian

Resepi spaghetti bolognese vegetarian recipe, resepi spaghetti bolognese simple, resepi spaghetti bolognese che nom, resepi spaghetti bolognese guna sos prego, resepi spaghetti bolognese, resepi spaghetti carbonara, resepi spaghetti goreng, resepi spaghetti meatball, resepi spaghetti simple, resepi spaghetti tuna, resepi spaghetti tomyam, resepi spaghetti cheese,

Terdapat banyak perkara yang lebih menyeronokkan daripada memasak. Menyediakan hidangan yang sedap dan berkualiti tinggi adalah sesuatu yang membuatkan hati rasa berbunga-bunga. Apabila datang kepada hidangan pasta, Spaghetti Bolognese pasti menjadi antara pilihan ramai yang popular. Maka, berikut ini adalah resepi Spaghetti Bolognese yang mudah dan sedap untuk kami kongsikan.

Bahan-bahan:

  • 350g Spaghetti
  • 2 sudu besar Minyak Masak
  • 1 biji Bawang Besar dihiris halus
  • 2 ulas Bawang Putih diketuk dan dihiris halus
  • 300g Daging Cincang
  • 300g Tomato cincang - boleh menggunakan sos tomato
  • 100g Kacang Pea
  • 100g Carrot diperah
  • 1 Batang Stalk Daun Bawang - dihiris halus
  • 1 sudu teh Garam
  • 1 sudu teh Gula
  • 1/2 sudu teh Lada Sulah
  • 150g Keju Cheddar diparut

Cara-cara:

  1. Masak Spaghetti mengikut arahan pada pembungkusan hingga masak. Kemudian, toskan dan letak ke tepi untuk ketika membuat Sos Bolognese.
  2. Heat up minyak dalam kuali besar dan tumiskan bawang besar dan bawang putih hingga wangi dan menjadi karamel.
  3. Letak daging cincang dan kacau hingga daging tidak lagi berbau mentah dan penghasilan airnya kering.
  4. Letak tomato cincang, kacang pea, carrot dan daun bawang dan kacau hingga semua bahan menyatu.
  5. Letakkan garam, gula, dan lada sulah dan kacau.
  6. Biarkan sos bolognese merebus bila terlalu kering, boleh tambahkan sedikit air atau jus tomato hingga mendapat konsistensi yang diinginkan. Masukkan sedikit demi sedikit rebusan spaghetti dalam sos dan kacau hingga setiap hirisannya balut dengan sos dan tercampur rata.
  7. Siapkan pinggan saji dan letakkan spaghetti bolognese yang telah siap dihidangkan dan susun dengan keju cheddar yang telah diparut di atasnya.

Sangat mudah dan sedap bukan! Sajian Spaghetti Bolognese ini sesuai untuk dihidangkan di hujung minggu bersama keluarga dan sahabat-sahabat anda. Pasti mereka akan teruja dengan keindahan dan keenakan Sambil menikmati makan, jangan lupa untuk berkongsi cerita dan berlegar-legar mengenai hidup.

Resepi Spaghetti Bolognese Vegetarian

If you are looking for Resepi spaghetti bolognese prego citarasa malaysia online resepi sedap, you've came to the right page. We have pics like Spaghetti bolognese simple resep spageti, makanan, resep, vegetarian spaghetti bolognese – pepkitchen, resepi kuah spaghetti bolognese tanpa prego malaymuni. Here you go:

Resepi kuah spaghetti bolognese tanpa prego malaymuni, resepi spaghetti bolognese simple tapi sedap sangat saji.my

Bolognese spaghetti resepi cheeze cheezy dapur seenak diberi. Spaghetti bolognese simple koleksi resepi emak. Bolognese resepi prego citarasa complicated bbcgoodfood immediate fairly salami autostraddle pinkberry. Food at home spaghetti bolognese. Resepi kuah spaghetti bolognese tanpa prego malaymuni. Spaghetti bolognese calorie lower version seasoning masterfoods. Bolognese resepi prego kuah cara eny tanpa abdullah spagetti nak spageti farm2 bidadari enyabdullah ramuan



Also read:

.