Resepi Kuih Raya Cornflakes

Resepi kuih raya terkini, resepi kuih raya mudah, resepi kuih raya cornflakes madu, aneka resepi kuih raya, resepi kuih raya 2022, resepi kuih tradisional, resepi kuih semperit, resepi kuih seri muka, resepi kuih lapis, resepi kuih ketayap, resepi kuih bahulu,

Pernahkah anda mencuba Kuih Florentine sebelum ini? Jika tidak, anda harus mencubanya kerana kuih ini menyajikan rasa yang unik dan sedap di lidah. Kali ini kami ingin berkongsi resepi Kuih Florentine yang pastinya akan memuaskan selera anda. Mari kita tengok resepi ini.

Bahan-bahan

  • 150g Faida Corn Flakes
  • 50g butter
  • 100g gula perang
  • 100g madu asli
  • 100 ml susu pekat
  • 1/2 sudu kecil esen vanilla

Cara-cara

  1. Panaskan oven pada suhu 180 darjah Celsius.
  2. Campurkan gula perang, madu, susu pekat dan esen vanilla dalam satu periuk dan masak di atas api kecil.
  3. Kacau adunan ini sehingga semua bahan-bahan itu bercampur rata.
  4. Kemudian masukkan butter dan kacau sehingga adunan menjadi pekat dan berminyak.
  5. Setelah itu, padamkan api dan masukkan Corn Flakes ke dalam adunan perisa. Gaul hingga Corn Flakes disalutkan sepenuhnya oleh adunan perisa.
  6. Setelah itu, ambil satu loyang kecil dan alasi dengan kertas minyak.
  7. Terakhir, tuangkan adunan Corn Flakes ke dalam loyang dan ratakan permukaannya.
  8. Bakar adunan selama 10-15 minit atau sehingga permukaannya keperangan.
  9. Keluarkan dari oven dan sejukkan sebelum dihidangkan.

Kuih Florentine yang disediakan menggunakan Corn Flakes yang memberikan rasa yang rangup dan crunchy. Campuran gula perang, madu asli dan susu pekat juga menambahkan kelembutan dan kelezatan dalam kuih ini. Kuih Florentine juga disebut sebagai Kuih Corn Flake Madu kerana bahan-bahan yang digunakan menyerupai kuih tradisional Melayu.

Kuih Florentine ini sangat mudah dan cepat disediakan dan boleh dijadikan sebagai hidangan penutup yang lazat di rumah. Anda juga boleh menghidangkan kuih ini dalam acara-acara khas seperti majlis makan malam, hari jadi atau perkahwinan. Dengan sedikit perubahan pada bahan-bahan, anda boleh juga merubah bentuk dan rasa kuih ini mengikut kesukaan anda. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk mencuba resepi ini dan nikmati hidangan yang istimewa bersama keluarga dan rakan-rakan anda.

Terakhir sekali, jika anda mempunyai sebarang cadangan atau idea untuk menambahkan rasa dan bentuk pada resepi ini, sila kongsikan dengan kami di ruangan komen di bawah. Kami berharap anda menikmati hidangan ini dan terima kasih kerana menyokong resepi kami.

Resepi Kuih Raya Cornflakes

If you are searching about Kuih florentine resepi world globe, you've visit to the right page. We have images like Resepi cornflakes coklat mudah dan rangup tanpa bakar ayue idris, resepi biskut cornflakes madu, resepi honey cornflakes 240g nestle cornflakes 120g buttercup. Read more:

Resepi honey cornflakes 240g nestle cornflakes 120g buttercup, biskut cornflakes, cornflakes ball, resepi kuih raya cornflakes, biskut

Resepi konfleks madu – nurraysa. Madu cornflakes resepi raya kuih nurraysa cornflake emping jagung pedas rangup hidangan conflakes raikan maskulin. Kuih cornflakes madu raya resepi biskut mudah sedap beraya tajuk malar segar minit asas lupa nanti jumlah hidangan penyediaan memasak. Biskut cornflakes, cornflakes ball, resepi kuih raya cornflakes, biskut. Resepi kuih harianpost cornflakes madu bakar. Resipi kuih raya cornflakes resepi bergambar. Resepi coklat cornflakes tanpa bakar biskut rangup madu dailymakan nestum cadbury kuih guna cairkan paling ayue idris


Also read:

.