Resepi Pizza Tanpa Yis

Resepi pizza mudah dan sedap, resepi pizza mini, resepi pizza roti, resepi pizza roti gardenia, resepi pizza homemade, resepi pizza guna roti, resepi pizza azie kitchen, resepi doh pizza,

Sedapnya makan pizza! Tapi, sangat lah susah nak buat pizza sendiri kan? Tapi tunggu dulu! Kita ada resepi pizza tanpa yis yang sangatlah senang untuk diikuti dan terlalu nikmat!

Voila, Mari Mulakan!

Pertama, kita perlukan bahan-bahan seperti:

  • 3 cawan tepung serbaguna
  • 1 sudu teh garam
  • 1 sudu besar baking powder
  • 2 sudu besar minyak zaitun
  • 1 cawan susu pekat
  • 2 ketul telur
  • Saus pizza kegemaran anda
  • Keju shredded
  • Daun basil yang dicincang halus

Kemudian, mari kita ikuti arahan di bawah ini:

  1. Ambil mangkuk besar dan campurkan semua bahan-bahan kering seperti tepung, baking powder dan garam, kacau dan biarkan ia menjadi kombinasi yang seimbang.
  2. Selepas itu, masukkan minyak zaitun dan susu pekat yang telah dicairkan ke dalam mangkuk. Kacau-kacau semua bahan-bahan ini dan gunakan tangan anda untuk membentuk doh yang lembut. Doh akan menjadi agak lembik, tetapi tidak perlu risau tentang itu. Bentuklah bola dari doh tadi dan letakkan di dalam lebihan tepung supaya doh tidak terlalu melekat.
  3. Tekan bola doh tadi hingga ia menjadi rata danletakkan di atas dulang atau di atas loyang. Kemudian, sapukan saus pizza ke atas doh. Jangan lupa untuk membiarkan sedikit ruang kosong pada tepi doh untuk membuat pinggiran.
  4. Letakkan keju shredded ke atas saus tersebut. Anda boleh mencampurkan beberapa jenis keju kegemaran anda untuk memberikan rasa yang lebih istimewa.
  5. Bakar doh tersebut pada suhu 200 darjah Celsius selama 12-15 minit, hingga doh menjadi sedikit serpihan dan keju menjadi leleh.
  6. Keluarkan pizza daripada oven dan hias dengan daun basil sebelum servis. Nikmati rasa yang lazat dan pedas di dalam setiap gigitan!

Setelah itu, tariklah kerusi dan makanlah pizza anda bersama-sama dengan keluarga dan rakan-rakan anda. Tidak ada yang boleh menandingi kesedapan yang diperoleh daripada memasak resepi pizza tanpa yis ini. Anda boleh mencuba memasak resepi ini di rumah dan selamat mencuba!

Resepi Pizza Tanpa Yis

If you are searching about Tutorial resepi doh pizza tanpa yis kumpulan cara, you've visit to the right page. We have pictures like Resipi roti puri paling mudah. tak perlu guna yis tetap kembung, resepi pizza tanpa yis luizadevestido, tutorial resepi doh pizza tanpa yis kumpulan cara. Read more:

Resepi pizza tanpa yis, resepi pizza tanpa yis contoh niku x

Resepi pizza homemade tanpa oven, guna dapur gas (macam makan pizza hut. Resepi yis tanpa masak kuali rangup lembut bulletinmedia. Resepi pizza roti gardenia soalan mudah 1. Resepi pizza cendawan warni sains yis ekspress masakan. Resepi pizza roti gardenia yang mewah. sedap dan lembut rasanya. rugi. Resepi tanpa oven selepas dapur. Resepi roti gardenia tanpa yis niku contoh


Also read:

.