Resepi Kek Batik Indulgence Tanpa Gelatin

Resepi kek batik indulgence tanpa gelatina, resepi kek batik indulgence tanpa gelatin sheets, resepi kek batik indulgence tanpa gelatin desserts, resepi kek batik indulgence chenom, resepi kek batik cheese, resepi kek batik brunei, resepi kek batik nestum, resepi kek batik, resepi kek coklat, resepi kek marble, resepi kek coklat kukus,

Apa khabar semua! Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda semua resepi Kek Batik Indulgence yang sangat enak dan sedap. Resepi ini sangat mudah untuk disediakan dan sesuai untuk dihidang di majlis makan malam atau untuk hidangan pencuci mulut. Mari kita mulakan!

Gambar Kek Batik Indulgence

Ingredients

  • 1 tin susu pekat
  • 200g coklat pekat dipotong dadu
  • 200g mentega dipotong dadu
  • Marie biskut sebanyak 300g
  • 100g almond cincang
  • 1 cawan air

Instructions

  1. Rebuskan air dalam kuali dan masukkan susu pekat bersama-sama dengan 200g coklat pekat serta 200g mentega dalam mangkuk.
  2. Kacau bahan-bahan tersebut di dalam kuali sehingga kesemuanya larut.
  3. Kemudian, masukkan Marie biskut ke dalam campuran coklat dan adunan susu. Kacau lagi sehingga sebati.
  4. Setelah itu, masukkan almond dan biarkan ia sebentar untuk meresap.
  5. Panaskan oven suhu 160 darjah Celsius.
  6. Susun lapisan adunan secara berganti-ganti dengan lapisan biskut pada loyang 9'' x 9''.
  7. Setelah selesai, bentuk kek seperti yang diinginkan.
  8. Hidangkan kek dalam keadaan sejuk dan rapatkan dalam bekas yang mudah dipindahkan.
  9. Kek Batik Indulgence yang enak siap untuk dihidangkan!

Sekian daripada resepi saya hari ini. Saya harap ia akan menjadi hidangan kegemaran anda dan keluarga anda juga. Jangan lupa untuk kongsikan resepi ini dengan rakan-rakan anda dan jangan lupa untuk terus mengikuti blog saya untuk mendapat lagi resepi-resepi menarik. Selamat mencuba!

Resepi Kek Batik Indulgence Tanpa Gelatin

If you are searching about Resepi kek batik indulgence cadbury – myzons, you've came to the right page. We have pictures like Resepi kek batik indulgence cadbury. rasa mewah kek batik sebenar, baby malaysia resepi kek batik viral, resepi kek batik indulgence cheese bake viral azlina ina. Read more:

Baby malaysia resepi kek batik viral, resepi kek batik indulgence cheese bake viral azlina ina

Kek indulgence resipi resep cookpad kartini amir. Resepi kek batik lembut & mudah (premium & indulgence) bukit besi blog. Resepi kek batik indulgence cadbury – myzons. Resepi kek batik indulgence cheese bake viral azlina ina. Batik kek indulgence resepi cadbury. Kek indulgence. Baby malaysia resepi kek batik viral


Also read:

.